Uzel Plzeň, 1. stavba - přestavba pražského zhlaví

Modernizace železničního uzlu Plzeň

Hodnocení odborné poroty:
Nominaci na titul Stavba roku Plzeňského kraje získává za stavebně i koordinačně náročnou a společensky prospěšnou přestavbu vlakového nádraží v Plzni. Tato dopravní stavba představuje po více jak sto letech výraznou úpravu a modernizaci nejen vlastních nástupišť, ale i dalších skrytých inženýrských a technologických prvků. Výrazným zásahem v toku cestujících se stala výstavba nového podchodu, který umožňuje bezkolizní propojení nádraží do Šumavské ulice a dále k centru města. Projekt přináší nejen viditelné zlepšení veřejného prostoru stanice a podmínek pro cestující, ale i modernizaci a urychlení vlastního drážního provozu.

Přihlašovatel:
Skanska a.s.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Projektant:
SUDOP PRAHA a.s. 

Zhotovitel:
Skanska a.s.

Investor:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC) 


Anotace stavby:
Stavba představovala zásadní modernizaci železniční stanice Plzeň hl. n. Novostavbu prvního až čtvrtého nástupiště, výstavbu nového podchodu, který propojí všechna nástupiště s ulicí Šumavská, úplnou přestavbu severní a východní části nádraží včetně navazujícího kolejiště ve směru Praha, Žatec, České Budějovice. Stavba zahrnovala rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění, trakčního vedení, tří mostů, silnoproudé a slaboproudé technologie a zcela nové elektronické zabezpečovací zařízení.

 

 

Nahoru